Thursday, June 5, 2008

Promosi: Mencari Dewasa




Mencari Dewasa... Novel pertama yang aku hasilkan. Kulit buku berwarna biru putih dengan dihias origami burung jenjang. Novel itu, bermula dari kulit depan hingga ke kulit belakang mempunyai signifikan yang tersendiri dalam hidup aku. Signifikannya akan aku ceritakan di dalam Mencari Dewasa... Di sebalik tabir.


Secara ringkasnya novel ni cerita pasal lelaki jatuh cinta dan putus cinta, kemudian jatuh cinta lagi dan putus cinta lagi. Aiseh, cinta lagi! Hmm, kalau aku kata ni kisah cinta lain dari yang lain, mesti bunyinya klise kan? Tapi, kalau aku kata kisah ni diambil dari kisah benar, macam mana? Nak baca? Kalau nak baca, kenalah beli!
Novel ni adalah adaptasi konsep Jibunsyi dan aplikasi teknik surah Yusof. Jibunsyi ni maksudnya fiksyen berdasarkan kisah benar. Kata Sifu aku, Jibunsyi ni asalnya dari perkataan Jepun.


Teori surah Yusof pula adalah satu kaedah penulisan mengikut laras bahasa yang terdapat di dalam surah Yusof. KEnapa surah Yusof? Apa tekniknya? Itu, aku akan cerita kemudian. Kalau tak sabar sangat, boleh terus mengadap sifu aku di http://www.universitipts.com/.


Apa-apa pun, sesiapa yang berminat nak dapatkan novel ni, boleh dapatkan di kedai dengan harga RM 21 sahaja. Kalau dah tiada, boleh beli secara online di http://www.pts.com.my/. Kalau malas juga, boleh beli terus sahaja dengan aku. Boleh pesan melalui emel nariza_alanus@yahoo.com.sg.

No comments: