Monday, June 30, 2008

Cabaran Turun Padang Bermula!

Turun padang merupakan cabaran yang aku letak pada diri aku untuk mencapai tahap populariti dan royalti yang diinginkan! Hahaha!

Sebenarnya bukan apa. Aku ni seorang yang pemalu. Betul! Tak tipu punya!

Aku masih ingat masa satu sesi autograf pada Pesta Buku Antarabangsa Tahun 2007. Aku boleh jadi pak pacak sahaja di gerai PTS menanti orang datang minta autograf aku. Perasan popular lah tu! Popular sangat! Adalah beberapa orang yang datang minta autograf. Itupun mungkin atas dasar simpati.

Kelakuan aku yang kaku itu telah ditempelak secara tidak langsung oleh Sifu di dalam blognya. Sifu tak adalah sebut nama aku, tapi perbandingan yang dia buat tu buat aku merasakan pipi aku ditampar beberapa kali.

Oleh yang demikian, setelah hampir setahun mengumpul kekuatan, aku memulakan cabaran Turun Padang untuk mengatasai rasa malu yang tak bertempat tu. Cabaran ini melibatkan aku sebagai all-rounder. Akulah penulis, akulah penjual buku dan aku jugalah promoter (Kes masuk bangkul angkat sendirilah ni).

Ke garisan... sedia...mula!

No comments: