Friday, January 28, 2011

Universal Studios Singapura: New York City!

Klik.. klik.. Bang! Bang! Akhirnya pengembaraan saya yang sebenar pun bermula. Saya berada di New York! Hampir-hampir sebenarnya. Jalan yang diselusuri itu sedaya-upaya dicipta menyerupai kota metropolitan tersebut. Suasana retro cuba dihidupkan dengan muzik dan barisan pelakon-pelakon yang menghuni jalanan. Hampir-hampir saya merasakan yang saya berada di kota itu kalau tidak kerana cuaca yang membakar epidermis. Panas, sungguh panas. Cuaca terlalu terik sehingga mata saya hampir terpejam menahan silau mentari.
Bagaimanapun, mood untuk menyaksikan apa yang bakal terhidang di sini semakin membuak-buak. Adakah mana-mana bangunan di sini boleh dimasuki untuk melindungi diri daripadan sinaran yang boleh menyebabkan kanser?

No comments: