Monday, January 3, 2011

Universal Studios Singapura: Teruja!

Kembali menyambung cerita di USS. Sejurus tiba, saya tidak tahu hendak menuju ke mana. Tomoji yang bersama-sama saya di dalam bas sudah pun memberitahu ada seseorang yang menantinya di pintu masuk nanti. Melihat kepada ekspresinya, saya dapat rasakan bahawa orang itu adalah orang yang istimewa.
Rasa sesal menyelubungi kerana tidak mendapatkan tiket kedua supaya sekurang-kurangnya saya dapat membawa teman. Tidaklah saya terkontang-kanting seorang diri di situ.
Mujur saya bertemu dengan seorang lagi sahabat, SYJ. Dengan rasa simpati dia mengajak saya menyertainya dan juga abangnya masuk ke USS. Saya berasa agak canggung tetapi saya pasti lebih canggung andainya saya keseorangan.
Pintu pagar elektronik yang menghalang saya daripada terus meneroka akhirnya terbuka dengan memasukkan tiket yang telah diberi. Hati saya berdebar-debar. Sebuah dunia yang lain terbentang di hadapan mata.
Saya benar-benar teruja.

No comments: