Tuesday, August 26, 2008

Cabaran SUDOKU_Sejarah aku dan SUDOKU





Sebelum aku mencuba SUDOKU, aku menganggap ia merupakan satu permainan yang kompleks untuk golongan bercermin mata tebal yang anti-sosial. Entah bagaimana, pada suatu hari, aku mengenepikan tanggapan tersebut dan mencuba satu permainan SUDOKU yang diterbitkan di dalam akhbar Malay Mail.



Kali pertama bermain permainan ini, aku terpaksa merangkak-rangkak. Walalupun begitu, aku berjaya menyelesaikan permainan tersebut. Ternyata aku mendapat satu kepuasan yang amat sangat apabila berjaya. (Gambar di sebelah menunjukkan SUDOKU pertama yang berjaya aku selesaikan. Tahap'easy' je...)



Dan sehingga kini, setelah masuk minggu kedua, aku berjaya menyelesaikan 4 SUDOKU. Bukan satu pencapaian luar biasa, tetapi ianya memang membuatkan aku ketagih.

No comments: